vrijdag 23 maart 2018

Heb jij een repetitiekot?




We vinden het doodnormaal dat artiesten een repetitiekot hebben, om hun samenspel te oefenen en om te schaven en te schuren aan hun muzikale nummers.

We vinden het doodnormaal dat voetballers een oefenterrein hebben en op oefenstage gaan om hun matchen voor te bereiden.

Hebben wij, mind workers, dan ook geen repetitiekot nodig om de processen in ons brein beter te begrijpen en onze basisvaardigheden zoals stabiliTEA, autenticiTEA, clariTEA en empaTEA te trainen en te verankeren dankzij de neuroplasticiteit van ons brein?

Want: ‘neurons that fire together, wire together’,
zoals aangetoond door menig breinscan.


Mijn repetiekot is een rustig plekje in huis, waar ik me ongestoord kan terugtrekken om te SLOW’en. Daarnaast heb ik ook een subliem repetitiekot in de Stiltehoeve in Moerkerke-Damme. De energie van die dag van samen repeteren in de stilte, werkt nog dagenlang na en geeft me een extra boost om ook thuis te blijven repeteren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten