woensdag 11 februari 2015

Een simpele liefdesmantra

Met Valentijn voor de deur is er geen ontkomen aan.

Overal wordt de romantische liefde aangeprezen, liefst met materiĆ«le dingen zoals: Valentijn Shopping in Knokke-Heist!!! (Tegen mijn natuur in gebruik ik deze keer extra veel uitroepingstekens, omdat ze  beleefder mijn gevoelens uitdrukken.)

Vorige week keek ik naar een video van een masterclass met Thich Nhat Hanh.
Daarin zei hij: om je liefde uit te drukken bestaat er een mooie mantra.
"Darling, I am here for you."




Liefdevolle aandacht: het eenvoudigste en mooiste geschenk dat we kunnen geven aan een andere mens. In het energieveld van de aandacht wordt onze verbondenheid tastbaar.

Toen ik met Valentijn in het ziekenhuis lag na een hartoperatie gaf ik een kaartje aan mijn vrouw. De exacte tekst heb ik niet meer, maar het was in de stijl van:

mijn lieve schat
ik heb maar een geschenk voor jou
ik wil er de komende jaren zijn, zijn voor jou, zijn met jou

je zijndert.

PS Thich Nhat Hanh ligt momenteel in een ziekenhuis in Bordeaux, na een zware hersenbloeding.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten