donderdag 25 juni 2020

Een goed bedoelde vriendentip



In alle bescheidenheid meen ik, dankzij Covid 19, minstens 4 dingen geleerd te hebben over ons gedrag.

1. Weinig discipline = je houden aan wat afgesproken is
2. Weinig geduld = ik wil het NU
3. De schoonheid van het verlangen niet meer zien. Ik wil het NU en METEEN
4. De controle drang niet kunnen/willen/durven loslaten.

Laat dat nu net  4 vaardigheden zijn die we oefenen als we keer op keer gedisciplineerd de tijd nemen om geduldig te zitten mediteren en de verveling en verlangens (evengoed als de rust of de vreugde) die zich dan soms manifestèren op te merken en te begroeten met een minzame Mona Lisa glimlach, wetend dat mijn geest toch zijn eigen zin doet en dat ik er verder geen controle over heb, dat niets blijft duren, dat alles voorbijgaat.

The heart is beating, the lungs are breathing and the mind is minding.

Daarom mijn (niet verplicht maar sterk aangeraden) advies ter voorbereiding op de mogelijke tweede covid 19 golf of ter voorbereiding van elke andere ongeplande en ongewenste shit die ieder mens ooit onvermijdelijk op zijn pad tegenkomt, begin met mediteren. Als je zegt daar heb ik geen tijd voor, dan zat je de afgelopen maanden zeker niet op de planeet Aarde.

Als je daarbij de gratis app Insight Timer gebruikt bestaat de kans dat we er mekaar virtueel ontmoeten tussen de ruim 16 miljoen andere gebruikers en de ruim 900 duizend mensen die elke dag inloggen.

I’ll meet you in the space.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten