woensdag 9 september 2015

Wat kan je doen als de druk even te groot wordt?


Nu het nieuwe schooljaar weer op gang is, de meeste collega's terug zijn uit vakantie en onze bedrijven hun normale werkritme terug vinden, neemt wellicht ook de stress toe, thuis en op de werkvloer.
Daarom deel ik graag 4 simpele techniekjes die ik ontdekte dankzij de bijzonder handige Buddhify meditatie-app op mijn iPhone. Ik denk wel dat deze reminders het meest effect hebben als je al enige meditatie-ervaring hebt. Dan kunnen het 4 quick-starters zijn om je geest snel in een "mindful mood" te brengen. Buddhify noemt ze "nano-techniques".
Je weet inmiddels dat ik gek ben op letterwoordjes omdat ze een handig hulpmiddel zijn voor mijn af en toe haperend geheugen. 
STOP
S
Smile: breng een zachte, minzame glimlach op je lippen. Door de body-mind synergie stuurt dit rustgevende, positieve signalen naar je brein.
T
Touch: voel bewust het contact van je voeten met de vloer of je zitvlak met de stoel. 
O
One breath: het volstaat dat je even één enkele ademhaling heel bewust voelt vanaf het begin, het aangroeien, het kantelpunt en het weer wegglijden om je lichaam en je geest rustiger en alerter te maken.
P
Presence: wees bewust aanwezig bij wat er op dat moment is, wat dat ook mag zijn.
Zelf kan ik getuigen dat de S en de O mij helpen om bij het begin van een lezing minder gespannen van start te gaan.
Wil jij delen wat voor jou het beste werkt?
With love from me to you

Geen opmerkingen:

Een reactie posten